dr Joanna Sarbiewska

 

Książki

  • Ontologia i estetyka filmowych obrazów Wernera Herzoga, „Słowo/obraz terytoria”, Gdańsk 2014.

 

 

Artykuły naukowe

  • (Post)sekularna filozofia negatywna, media wizualne i ekstasis (dekonstrukcja jako wariant neofenomenologii), „ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal” 2016, no 2;
  • Negatywna mistyka medialnej maszyny: znikanie/ubywanie w "Tiny Deaths" Billa Violi i "Camille Claudel 1915" Bruno Dumonta, w: Wokół negacji, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2015
  • Wobec Niemożliwego – estetyka negatywna i efekt obcości w audiowizualnych realizacjach Beli Tarra i Krystiana Lupy, "Kwartalnik Filmowy" 2014, nr 87-88
  • Doświadczenie krańcowości i negatywności w świetle problemu ogołocenia. Świadomość i obraz w drodze do Rzeczywistości (na przykładzie Konia turyńskiego Béli Tarra), w: Kulturowe paradygmaty końca. Studia komparatystyczne, Akademia im. Jana Długosza, Częstochowa 2013,
  • Kalkwerk/Kalkwerk. Wapienna toń Niemożliwego, w: Inne przestrzenie, inne miejsca. Mapy i terytoria, „Czarne”, Wołowiec 2013;
  • Po dekonstrukcji – doświadczenie kenotyczne w kinie w świetle teologii negatywnej i mistycznej nocy ciemnej (na przykładzie analizy filmu Odgłosy robaków. Zapiski mumii Petera Lechtiego), w: Sacrum w kinie. Dekadę później, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2013;
  • Śladami istnienia-w-pełni, „Teksty Drugie” 2012, nr 4;
  • Lokalne przywracanie (do) Rzeczywistości wobec globalnej atrofii Obecności. Filmowe próby zapisu Bycia autentycznego, „Kultura – Historia – Globalizacja” 2012, nr 12;
  • Obraz szukający prawdy – „realizm metafizyczny” jako realizacja filmowej ontologii fenomenologicznej, „Kwartalnik Filmowy” 2011, nr 75-76;
  • M. Butterfly Davida Cronenberga – poprzez dekonstrukcję ku trudnej Nagości „ja”. Próba ocalenia podmiotu, „Ha!art” 2008, nr 26;
  • Ruch i bezruch w obrazie. Relacje między obrazem filmowym Wernera Herzoga a malarstwem barokowym w świetle teorii André Bazina, „Kwartalnik Filmowy” 2007, nr 54-55;

 

Twórczość filmowa

  • Scenariusz i reżyseria etiudy filmowej Oglądy, opartej na motywach opowiadania Jeana-Paula Sartre’a Pokój, 2005.

Gdańskie Wykłady Filozoficzne

Nasz Facebook

facebook

Odwiedziło nas

0.png6.png1.png5.png6.png8.png6.png
Dzisiaj61
Wczoraj208
W tym tygodniu1314
W tym miesiącu3824

Informacje o użytkowniku:
  • Twoje IP: 54.85.57.0
  • Twoja przglądarka: Unknown
  • Wersja:
  • System: Unknown

Obecnie na stronie jest:
1
użytkownik(ów)

sobota, 16.01.2021 / 07:13