(Post)sekularna filozofia negatywna, media wizualne i ekstasis (dekonstrukcja jako wariant neofenomenologii), „ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal” 2016, no 2;
Negatywna mistyka medialnej maszyny: znikanie/ubywanie w "Tiny Deaths" Billa Violi i "Camille Claudel 1915" Bruno Dumonta, w: Wokół negacji, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2015
Wobec Niemożliwego – estetyka negatywna i efekt obcości w audiowizualnych realizacjach Beli Tarra i Krystiana Lupy, "Kwartalnik Filmowy" 2014, nr 87-88
Doświadczenie krańcowości i negatywności w świetle problemu ogołocenia. Świadomość i obraz w drodze do Rzeczywistości (na przykładzie Konia turyńskiego Béli Tarra), w: Kulturowe paradygmaty końca. Studia komparatystyczne, Akademia im. Jana Długosza, Częstochowa 2013,
Kalkwerk/Kalkwerk. Wapienna toń Niemożliwego, w: Inne przestrzenie, inne miejsca. Mapy i terytoria, „Czarne”, Wołowiec 2013;
Po dekonstrukcji – doświadczenie kenotyczne w kinie w świetle teologii negatywnej i mistycznej nocy ciemnej (na przykładzie analizy filmu Odgłosy robaków. Zapiski mumii Petera Lechtiego), w: Sacrum w kinie. Dekadę później, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2013;
Śladami istnienia-w-pełni, „Teksty Drugie” 2012, nr 4;
Lokalne przywracanie (do) Rzeczywistości wobec globalnej atrofii Obecności. Filmowe próby zapisu Bycia autentycznego, „Kultura – Historia – Globalizacja” 2012, nr 12;
Obraz szukający prawdy – „realizm metafizyczny” jako realizacja filmowej ontologii fenomenologicznej, „Kwartalnik Filmowy” 2011, nr 75-76;
M. Butterfly Davida Cronenberga – poprzez dekonstrukcję ku trudnej Nagości „ja”. Próba ocalenia podmiotu, „Ha!art” 2008, nr 26;
Ruch i bezruch w obrazie. Relacje między obrazem filmowym Wernera Herzoga a malarstwem barokowym w świetle teorii André Bazina, „Kwartalnik Filmowy” 2007, nr 54-55;
Twórczość filmowa
Scenariusz i reżyseria etiudy filmowej Oglądy, opartej na motywach opowiadania Jeana-Paula Sartre’a Pokój, 2005.