Książki
Odkrywanie struktur rzeczywistości. Problemy filozofii całości w poglądach Mariana Borowskiego, Olsztyn 2012
Między racjonalizmem a mistycyzmem. Problem przestrzeni etycznej w poglądach filozoficznych Mariana Zdziechowskiego, Olsztyn 1999
Artykuły
Istota rzeczywistości w teorii przedmiotów. Kilka uwag o koncepcji badań ontologicznych w szkole lwowskiej [w:] „Z punktu widzenia ontologii”, Olsztyn 2012;
Świadomość jako podmiot i przedmiot poznania. Interpretacje Heinricha Rickerta i Mariana Borowskiego [w:] „Filozofia polska w tradycji europejskiej”, Warszawa 2011;
O strukturze i terminologii nauk filozoficznych. Uwagi i dyskusje w tej kwestii na łamach ‘Ruchu Filozoficznego’ (lata 1911 – 1938) [w:] „Ruch Filozoficzny” 2011, nr4;
Marian Borowski – zapomniany przedstawiciel szkoły lwowskiej [w:] „Ruch Filozoficzny” 2011, nr1;
Inspiracje światopoglądowe w myśli Jana Łukasiewicza [w:] „Światopoglądowe uwarunkowania filozofii polskiej”, Lublin 2011;
Uwarunkowania czynu ludzkiego w analizach Mariana Borowskiego [w:] „Logos i praxis. O skuteczności myślenia”, Olsztyn 2010;
Filozofia kultury Mariana Borowskiego [w:] „Rocznik Historii Filozofii Polskiej” 2009/2010, t.2-3;
Istota i rozwój kultury w ujęciu Mariana Borowskiego [w:] „Społeczeństwo – Kultura – Moralność”, Bielsko-Biała 2008, t.1;
Refleksja prakseologiczna Mariana Borowskiego [w:] „Studia z Filozofii Polskiej”, Bielsko-Biała – Kraków 2007, t.2;
Koncepcja prakseologii w myśli Tadeusza Kotarbińskiego [w:] „Szkice Humanistyczne” 2007, t.7, nr3-4;
W poszukiwaniu filozofii całości. Refleksja Mariana Borowskiego [w:] „Studia z Filozofii Polskiej”, Bielsko-Biała 2006, t.1;
Czy tradycja kształtuje sens kultury? Kilka uwag o relatywizmie i absolutyzmie kulturowym [w:] „Wielokulturowość w dobie globalizacji oraz integracji europejskiej. Forum politologiczne”, Olsztyn 2005, t.2;
Z dziejów filozoficznego irracjonalizmu. Przypadek Zdzechowskiego [w:] „Annales Uniwersutaa Marae Curie – Skłodowska” 2004, t.29;
Irracjonalizm wobec racjonalizmu w polskiej filozofii powojennej – odczyt na posiedzeniu olsztyńskiego oddziału PTF w dniu 15.12. 2003 [w:] „Ruch Filozoficzny” 2004, nr3;
Filozoficzne aspekty refleksji Władysława Witwickiego [w:] „Toruński Przegląd Filozoficzny” 2003, nr5-6;
W obliczu końca – wileńskie refleksje Mariana Zdziechowskiego [w:] „Filozofia na Uniwersytecie Stefana Batorego”, Toruń 2002;
Etos filozofii jako podstawa humanistycznej edukacji człowieka [w:] „Edukacja a wizje świata”, Słupsk 2002;
Rozważania o współczesnych metodach nauczania filozofii [w:] „Filozofia w dydaktyce akademickiej”, Słupsk 2001;
O dwóch doświadczeniach nihilistycznych [w:] „Oblicza nihilizmu”, Olsztyn 2001;
Metafizyczny wymiar człowieczeństwa w myśli Mariana Zdziechowskiego [w:] „Ruch Filozoficzny” 2001, nr2;
Istota poznania filozoficznego w myśli Platona [w:] „Toruński Przegląd Filozoficzny” 2001, nr3-4;
Etyczny i pragmatyczny wymiar wolności człowieka we współczesnym życiu gospodarczym [w:] „Etyka w życiu gospodarczym”, Łódź 2001, t.4;
W poszukiwaniu tożsamości filozofii [w:] „O filozofii dzisiaj”, Poznań 2000;
Filozof wobec sakralności świata i jego zagrożeń. Przypadek Zdziechowskiego [w:] „Czy sacrum jest jeszcze święte ? Przedmiot – interpretacje – deformacje”, Olsztyn 2000, nr20;
Etyczne powołanie inteligencji w ujęciu Mariana Zdziechowskiego [w:] „Prace VI miedzynarodowej konferencji ‘Nauka a jakość życia. Perspektywy i wyzwania III tysiąclecia’”, „Studium Vilnense” 2000, nr2;
Doświadczenie religijne – źródła i przejawy fenomenalne [w:] „Kultura i Edukacja”, 2000, nr1-2
Aporie współczesności w refleksji Theodora Adorno [w:] „Przegląd Artystyczno-Literacki”2000, nr1-2;
Problem natury zła w myśli Mariana Zdziechowskiego [w:] „Studia z dziejów filozofii zła”, Toruń 1999;
Niebezpieczeństwa cywilizacyjnych przemian – refleksja Stanisława Lema [w:] „Ekologia a procesy transformacji”, Olsztyn 1999;
Marian Zdziechowski wobec idei religijnego modernizmu [w:] ”Humanistyka i Przyrodoznawstwo” 1999, nr5;
Marian Zdziechowski w poszukiwaniu źródeł i cech filozofii słowiańskiej [w:] „Tradycje duchowe Europy Środkowej i Wschodniej”, Słupsk 1999;
O dwuznaczności europejskiego racjonalizmu – przypadek Kierkegaarda [w:] ”Przegląd Artystyczno-Literacki” 1998, nr9;
Myśl filozoficzna Mariana Zdziechowskiego. Zarys rozprawy doktorskiej [w:] ”Edukacja Filozoficzna” 1998, nr25;
Normy moralne w przestrzeni sensu między bytem a powinnością – zarys historyczny [w:] „Spór o etykę – Materiały X Jagiellońskiego Sympozjum Etycznego”, Kraków 1998;
Mesjanizm polski w ocenie Mariana Zdziechowskiego [w:] „Filozofia na Uniwersytecie Wileńskim”, Toruń 1997;
Człowiek wobec świata przyrody w perspektywie ontologii fundamentalnej Martina Heideggera [w:] „Człowiek i środowisko. Humanistyka i ekologia. Prace I Olsztyńskiego Sympozjum Ekologicznego”, Olsztyn 1995;
Chrześcijanin wobec zła w ujęciu Mariana Zdziechowskiego [w:] „Zeszyty Naukowe WSP”, Olsztyn 1995;
Wprowadzenie do filozofii Maraiana Zdziechowskiego [w:] „Humanistyka i Przyrodoznawstwo”, Olsztyn 1994;
Pojęcie wartości w refleksji filozoficznej [w:] „Z zagadnień filozofii człowieka. Studia i materiały, Olsztyn 1993;
Recenzje
W poszukiwaniu bytu integralnego. Przypadek Trentowskiego [recenzja w:] „Humanistyka i Przyrodoznawstwo” 2004, nr10;
Andrzej Kucner, Friedrich Nietzsche. Źródła i perspektywy antropologii [recenzja w:] „Ruch Filozoficzny” 2004, nr1;
Włodzimierz Tyburski. Myśl etyczna w Polsce od XVI do XIX wieku [recenzja w:] „Toruński Przegląd Filozoficzny” 2003, nr5-6;
Niech się stanie nadczłowiek czyli rzecz o Nietzscheańskiej antropologii [recenzja w:] „Szkice Humanistyczne” 2003, t.3, nr3-4;
Stefan Konstańczak. Odkryć sens życia w swej pracy. Wokół problemów etyki zawodowej [recenzja w:] „Kultura i Edukacja” 2002, nr3-4;