dr Szymon Dąbrowski

 

Książki

  • Pedagogika religii Józefa Tischnera. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej, Słupsk 2016

 

Artykuły

  • (Nie)możliwa pedagogika (po)wolności w pracy socjalnej [w:] „Personalne konteksty pracy socjalnej”, Słupsk 2016;
  • Filozofia powolności – odpowiedzią na wyzwania współczesności [w:] „Universitas Gedanensis”, 2016, t. 50;
  • Strategie komunikacji w ruchu slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku [w:] „Wielokulturowość – komunikacja na stykach kultur”, Wrocław 2016;
  • (Po)wolna edukacja religijna [w:] „Między ekskluzją a inkluzją w edukacji religijnej”, Wrocław 2016;
  • Polska edukacja religijna - między tradycją a współczesnością [w:] „Różnice, edukacja i inkluzja”, Gdańsk 2015 online:  https://www.researchgate.net/publication/301534816_Roznice_edukacja_inkluzja
  • Dramat - w myśli pedagogicznej Józefa Tischnera [w:] „Człowiek człowiekowi”, Słupsk 2015;
  • Pedagogika slow modelem działania w edukacji równościowej [w:] „Nierówności społeczne w trosce o otwarcie horyzontów edukacji”, Gdańsk 2015; online:http://wirtualnirealni.irse.pl/27/publikacje#nierownosci-spoleczne-w-trosce-o-otwarcia-horyzontow-edukacji-4
  • Model agatologicznej edukacji religijnej odpowiedzią na aktualne przemiany społeczno-kulturowe XXI wieku, [w:] „Religijne uwarunkowania pracy socjalnej”, Toruń 2014;
  • Inkontrologia pedagogiczna jako poszukiwanie nowej metody edukacyjnej [w:] „Jak uczyć by nauczyć? Refleksje akademików i praktyków”, Warszawa 2014,
  • Pedagogika spotkania alternatywnym modelem współczesnej edukacji, [w:] „Universitas Gedanensis” 2013, t. 45; online: http://www.utw.diecezja.gda.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=22
  • Autorytet w edukacji religijnej. Poszukiwanie alternatywnych modeli wychowania [w:] „Autorytet – czy potrzebny w procesie edukacji?”, Toruń 2012;
  • Krytyczna pedagogika religii [w:] „Pedagogika krytyczna dziś. Podstawy, dylematy i wybrane problemy”, Gdańsk 2012;
  • Józef Tischner jako pedagog religii [w]: „Keryks: numer specjalny” 2011;
  • Autorytet w edukacji [w:] „Tolerancja a edukacja”, Gdańsk 2008;
  • Zło jako zjawa. Fenomenologiczna koncepcja zła na przykładzie stanowiska J. Tischnera; online:  www.racjonalista.pl/kk.php/s,3913/2005
  • Fenomenalizm tomistyczny. Zło jako fenomen o statusie ontologicznym, online: www.racjonalista.pl/kk.php/s,3896/2005
  • Zło jako brak. Klasyczna koncepcja zła na przykładzie stanowiska M. A. Krąpca, online: www.racjonalista.pl/kk.php/s,3907/2004

 

Gdańskie Wykłady Filozoficzne

Nasz Facebook

facebook

Odwiedziło nas

0.png6.png1.png5.png6.png8.png1.png
Dzisiaj56
Wczoraj208
W tym tygodniu1309
W tym miesiącu3819

Informacje o użytkowniku:
  • Twoje IP: 54.85.57.0
  • Twoja przglądarka: Unknown
  • Wersja:
  • System: Unknown

Obecnie na stronie jest:
1
użytkownik(ów)

sobota, 16.01.2021 / 06:28